'O' IS FOR OLIE

Thursday, November 15, 2012

TAK NAK KAWEN LAGI?


Soalan yang selalu ditanya bila org tau aku single mom ~ nape u tak nak kawen lagi? Gile tak nak? Nakkkkk....!! Tapi belum jumpe yg ok. Eh bukan...belum ade orang nak aku...hehehhe tu yg betulnye.

Sape la yg tak nak hidup berpasangan kan? Aku pon nak rase cemane org lain rase. Of coz I wanna have somene to grow old with. Living in a big house, having hot coffee near the carp pond..reading news together...watching sunsets...

Tapi kat mane nak dapat yang charming macam Beto Kusyairy? Romantik dan penuh kasih sayang. Ade ke lagi lelaki macam watak2 suami yang Beto lakonkan tu? Dalam dunia realiti? Susah nk cari payah nk jumpe kot?

Aku dah lalui penceraian yang maha pahit. Aku dah lebih pandai berhati2 dalam memilih cinta. Cinta pada aku bukan pada rupa dia. Bukan jugak pada poket dia. Yang aku inginkan lelaki yang serupa dgn watak2 suami yg Beto pegang. Part ni yg melambatkan proses mendapat pasangan kot?

Sebenarnye pada aku tk kawen lg dah pon tkpe. Think i'm too old for that. Lelaki mane lah yang nak sunting ibu tunggal anak 2 macam aku ni. Lainlah kalo aku ni ade kedudukan. Ada nama. Ada rupa. Ada la yang nk menghimpit...kan?

Jadi soal jodoh ni aku serah pada Dia. Kita merancang tapi perancangan Allah lebih hebat.

Semoga Allah menemukan aku dengan lelaki spt Beto. Itulah saja impian terakhir untuk bahagia sekali lagi. Insyaallah. Aminnnnnn..








No comments:

Post a Comment