'O' IS FOR OLIE

Sunday, December 23, 2012

Berjimba dengan Mek T dan Mimi layan D'Adza Band

22 Disember 2012 ~ Aku sms Mekt lepas isyak. Rindu benar lama tak jumpe sahabat baik aku ni. Ingat nak ajak dia lepak makan kat Nasi Lemak Ayam Goreng Crunchy. Tapi lain plak jadiknye bile Mekt call aku dan ajak p lepak kat Royal Chulan layan D'Adza Band. Ermmm...cemane eh? Aku sebenarnye penat sebab berjalan seharian dengan Joe di Book Fair Mayhem kat Mines. Tapi at the same time nak gak jumpe dia. So Mek T cadangkan masing2 gi makan dulu.. then siap2 dalam 10.30pm gitu dia datang amek. Bajet kol 11 kitorang dah sampai sane. 

Mekt sampai je Mimi pon ikut skali. Oklah tu !! The more the merrier kata boss aku dulu. Biaselah Mimi ni banyak ketawa dari bercakap. Macam2 kitorang bualkan sambil gelak pecah2 perut. Pada Mimi aku ni kire lawak giler aaah... ape yg lawak beno tah le. Tapi dia dengan Mekt memang gelak mengekek2 aku kejekan. 



Tiba di lobby Royal Chulan Hotel kami terus ke Herritage. Ade Filipino band tengah perform. Rupenya band ni side by side dengan D'Adza Band. Semua pompuan nih! Bleh tahan!  Ok lah..boleyyyy laaaaahh... Walaupon keyboardist dia ade masalah tempo. Tapi puji gak lah sebab pandai nyanyi lagu melayu tanpa pelat. Kire ok lah pade takde...kaaaannn !!

Takde tpt duduk la plak. Ramai melayu malam ni. Ok2..faham. Semua nak berjimba malam minggu kan? But luckily budak2 waiter tu bwk kerusi dan letakkan kitorang kat sebelah pak arab mane tah. Bila Mimi dok sebelah dia aku tengok dah macam Dato Datin dah haa...Jgn marah Mi. Aku plak dok borak ngan Shahril (keyboardists D'Adza) pasal insiden kat Shangrila. Lama gak la borak ngan Shahril. Maklum lama tak jumpe.

Ok now D'Adza dah take over the stage. Ini baru ngam sebab aku tak pnah lagi tengok kwn2 aku Yanie dan Tuty perform live. Asik tengok video dorang je. Lagu2 pon very current dan menghiburkan. Lenggok tari 3 beradik ni wuuuuhuuuuuuu !! Terutamanya Rina & Tuty memang cantik lentok liut tubuh dorang ketika menari. Gugur jantung tok siak masjid ko!! Pandai dorang menari. Kalo letak aku la kat situ memang goyang2 bahu je lah kot...kalo menari sekalipon mau nampak macam Pak Maon..hahahha... Yang best tak semput lak tu dorang ni. Patut lah badan cantik. Pastu aku tingat nk request lagu Set Fire To Rain. Rindu lak nak dengar lagu ni. Tapi lain lak jadinye bile aku lak yg dipanggil naik atas nyanyi. Aduhhh...terus parkinson jap. Sejuk kaki tangan nak naik stage tu. Dah le aku pakai sememeh je ni. Nasib baik lah ade skrin lirik kat bawah kaki aku...ermm...kotidak Set Fire To The Rain mau jadi Set Fire To Olie lah jwbnye ! Dah dapat mic tu aku lupe diri lah jap. Biase lah kan? Wat konsert sendiri atas stage org...boley? Ok setel ! Siksa aku dah habissss !!





Masa break time kami amek kesempatan bergambar dan berborak dengan band. Walaupon aku dengan Yanie & Tuty  dah kenal sebelum ni tapi tk penah ade kesempatan nak p tgk dorang perform sebab aku pon perform gak time tu.










Seronok jugak kuar malam gini dgn geng2..gelak2 dan borak2 tu yg penting. Walaupon Mekt tak abis2 nak bergambar je kejenye...hahahaha...oittt sawan camera ke ape ko ni hah?  Aku jarang kuar malam, maksud aku gi layan live band. Dah lama sgt tak tgk live band. Ye lah asik perform je mane ade mase nak p tgk band2 kwn2 kan?

Aku rase aku kene gi lagilah...supaya dpt update current songs. Ketinggalan sgt dah aku ni. Huhu...

Tq Mekt & Mimi for the treats...





2 comments:

  1. seronok baca bila ada orang yg suka dan appreciate D'ADZA BAND.. tks for ur support towards my sisters too.... hopefully satu hari nanti kita blh berjimba jimba bersama sama di sana ye hehe

    ReplyDelete
  2. kaaaaaaann...ni asik keja time yg sama cemana nk berjimba kan? huhu...

    ReplyDelete